pondelok 29. decembra 2014

List od ANY

    Dovoľ mi predstaviť sa. Volám sa, alebo ako ma nazývajú lekári a iní, Anorexia. Moje celé meno znie Anorexia nervosa, ale môžeš mi hovoriť Ana. Myslím, že sa môžeme stať dobrými partnermi. V blízkej budúcnosti do teba budem investovať veľa svojho času a to isté očakávam od teba.

    V minulosti si počula svojich učiteľov a rodičov ako o tebe hovorí ako o zrelej a inteligentnej osobe s toľkými možnosťami. Kam sa to podelo, mám sa pýtať? Nikdy nič z toho nebolo! Nie si dokonalá, dosť sa nesnažíš a navyše strácaš čas premýšľaním a rozprávaním s priateľmi alebo kreslením! Tieto slabosti ti nebudú povolené.

     Tvoji priatelia ti nerozumie, nie k tebe úprimní. Kedysi, keď sa neistota Vkrádala do tvojej mysle a ty si sa ich spýtala, "Som ... tučná?" a oni odpovedali "Ale nie, isteže nie" Ty si vedela, že klamú! Len ja ti hovorím pravdu. Tvoji rodičia, škoda hovoriť! Vieš, že ťa milujú a starajú sa o teba, ale časť toho je len preto, že to sú rodičia a že je ich povinnosťou to robiť. Teraz by som ti mala povedať tajomstvo: Niekde hlboko vo vnútri sú tvoji rodičia sklamaní. Ich dcéra, tá s toľkými možnosťami, je tučná, lenivá a nehodná dievča.

Ale ja to všetko zmením.

    Očakávam od teba veľa. Nie je ti dovolené jesť moc. Začne to pomaly: znižovanie príjmu tuku, čítanie tabuliek s nutričnými hodnotami, zbavovanie sa nezdravých, vyprážaných jedál atď Na chvíľu bude cvičenie jednoduché: nejaké to behanie, možno nejaké drepy či cviky na brucho, nič vážne. Možno takto zhodíš zopár kíl z toho svojho hrubého tela. Ale nebude dlho trvať a nebude mi to stačiť.

     Budem od teba očakávať, že si budeš počítať a zapisovať svoj príjem kalórií a že začneš cvičiť viac. Vnutím ti limit. Musíš to prijať, pretože mi nemôžeš vzdorovať! Začínam sa do teba vkrádať. Pekne skoro, som s tebou neustále.Jsem s tebou, keď ráno vstaneš a bežiaci na váhe. Tie čísla sa stávajú ako priateľmi, tak nepriateľmi a ty si stále len zúfalo praješ, aby boli nižšie než včera, ako večer ... Do zrkadla sa na seba pozeráš s hrůzou.Pícháš a strkáš do každého slanine a usmievaš sa, keď přejedeě rukou cez kosť . Som s tebou, keď si plánuješ deň: 400 kalórií, 2 hodiny cvičenia. Ja som ten, kto takto plánuje, pretože odteraz sú moje myšlienky späté s tvojimi.

     Sledujem tvoje myšlienky po celý deň. V škole, keď vo svojej mysli navštevuješ neznámom, dám ti niečo o čom môžeš premýšľať. Prepočítaj si kalórie pre tento deň. Je ich príliš veľa. Zaplníme tvoju myseľ myšlienkami na jedlo, tvoju váhu, kalórie a na veci, na ktoré je pre mňa bezpečné myslieť. Pretože teraz som už v tebe. Som v tvojej hlave, v tvojom srdci a duši. Tá bolesť z hladu, ktorú predstieraš že necítiš, som ja.

      Veľa čoskoro ti hovorím nielen to, čo máš robiť s jedlom, ale i to, čo máš robiť stále. Usmievať sa a přikyvovat. Dobre sa Prezentujte. Vťahujte sakra to hrubé brucho! Bože, si tučná krava!! Keď je čas na jedlo, tak ti poviem čo robiť. Urobím to tak, že tanierik šalátu ti bude pripadať ako jedlo hodné kráľa. Rozházim jedlo okolo a hľa, vyzerá to, ako by si niečo zjedla. Ani kúsoček ... či niečo zješ, všetka kontrola bude zničená .. TOTO chceš??? Vrátiť sa späť k tej hrubé krave, ktorej si kedysi bola??? Prinútite ťa zízať na modelky v časopisoch. Tie nádherne chudé, s bielymi zubami, modely dokonalosti, čo na teba hľadí z tých lesklých stránok. Nechám ťa myslieť si, že nikdy nebudeš taká ako ony. Vždy budeš tučná a nikdy nebudeš tak nádherná, ako sú ony. Keď sa pozrieš do zrkadla, zdeformuju odraz. Ukážem ti obezitu a ošklivosť. Ukážem ti zápasníka sumo namiesto vyhladovělého dieťaťa. Ale to ty nesmieš vedieť, pretože keby si poznala pravdu, mohla by si opäť začať jesť a náš vzťah by sa začal rozpadať.

     Občas sa z teba stane rebel. Hoci nie moc často. Rozpoznáš rebelské vlákno, ktoré zostalo v tvojom tele a ktoré ťa dovedie do temnej kuchyne. Dvierka od kredenca sa oomalu a jemným vŕzganím otvoria. Tvoje oči budú kmitať po jedlách,. ktoré som držala z tvojho dosahu. Zrazu zistíš, že tvoje ruky Tapa v tme po krabici so sušienkami. Zhltneš je, mechanicky, nie kvôli ich chuti, ale kvôli pocitu, že ideš proti mne .. Siahneš po ďalšej krabicu a ďalšie a ďalšie. Tvoje brucho sa nafúkne a začne vyzerať groteskne, ale ty rovnako ešte neprestaneš. A po celú tú dobu na teba budem kričať nech toho necháš, ty tučná kravy, tie naozaj nemáš žiadnu sebakontrolu, budeš tučná.

     Až tomu bude koniec, opäť sa obrátiš na mňa a budeš žiadať o radu, pretože tie naozaj nechceš byť tučná. Prekročila si základné pravidlo a jedla si a teraz ma chceš späť. Poženú ťa do kúpeľne, na kolená a prinútite ťa hľadieť na dno záchodovej misy. Tvoje prsty pošlem hlboko do tvojho hrdla as poriadnou dávkou bolesti ťa zbavím prijatého jedla. Znovu a znovu to budeš opakovať kým zo seba nedostaneš len vodu a krv. To budeš vedieť, že je to všetko preč. Keď potom postavíš, budeš sa cítiť slabá. Ale hneď sa postáv! Tie tučná kravy, vybrala si si život v bolesti!

      Možno tá voľba zbaviť sa tej "pokrývky" je iná. Možno ťa nechám brať preháňadlá a nechám ťa sedieť v kúpeľni až do skorých ranných hodín, kedy budeš cítiť, ako sú tvoje vnútornosti skrčené. Alebo možno ťa len nechám, aby si si ublížila sama. Mlátil hlavou o stenu kým by ťa nebolela ako čert. Rezanie je taky efektívne. Chcem aby si videla svoju vlastnú krv, ako steká po tvojej ruke. A v tom si uvedomíš, že prijmeš všetku bolesť, ktorú ti ponúknem. Si v depresii, si naštvaná, máš bolesti .. snažíš sa niekoho privolať, ale akoby bola nemá, nikto nepočúva? Kto by sa o teba zaujímal ?!?!! Zaslúžiš si to, môžeš si za to sama.

      Oh, je to kruté? Chceš aby sa ti to stalo? Som snáď neférové? Robím len veci, ktoré ti pomôžu. Umožňujú použi ti prestať myslieť na veci, ktoré ťa stresujú. Hnev, smútok, zatratenie a osamnění sa môžu zastaviť, pretože ja ich vezmem preč a naplním tvoju hlavu kalorickýmy výpočty. Dám preč aj tvoju snahu vyrovnať sa svojim rovesníkom, snahu všetky potešiť. Pretože teraz som ja tvoj jediný priateľ, som tá jediná, ktorú musíš potešiť.



      Mám aj svoju slabú stránku, ale tu nesmieme nikomu povedať. Ak sa rozhodneš proti mne bojovať, dostať sa k niekomu a povedať mu, ako ťa nutím žiť, všetko sa zničí. Nikto to nesmie zistiť, nikto nemôže rozbiť ten pancier, ktorým som ťa pokryla. Ja som ťa stvorila, túto chudú, dokonalú dievča. Si moje, len moje. Bezo mňa nie si nič. Tak sa nesnaž mi vzdorovať. Keď o tebe iní hovoria, ignoruj ich. Zabudni na ne, zabudni na všetko čo sa ťa snažia odo mňa oddeliť. Som tvoja kladná stránka a mienim to nechať tak, ako to je.



Úprimne, Ana

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára